Deze week viel de
allerlaatste Jet in uw brievenbus. 51 jaar lang was het magazine een vertrouwd gegeven in de Limburgse huiskamers. Door de hoge papier- en drukkosten en de moeilijke Limburgse advertentiemarkt komt er nu een einde aan een icoon uit de advertentiemarkt. Het begon in
1971 toen de redactie fier aankondigde: Voortaan krijgt u maandelijks een blad in de bus waarin hongerige advertenties in alle kleuren van de regenboog, luchtige nieuwsjes, kursieve standpunten, sportsprokkels en interviews met mekaar wedijveren om de beste plaats.
Als je die eerste versie bekijkt dan staan er best veel leuke artikels in. Maar die artikels verdwenen de laatste jaren meer en meer op de achtergrond. Zelf mocht ik ook tien jaar lang deel uitmaken van de Jetfamilie en verzorgde er jarenlang de reispagina's. Op straat werd ik veel aangesproken over die artikels, het is altijd fijn om reacties te krijgen van lezers zoals we nu ook veel reacties krijgen van onze lezers op de Internetgazet. Maar bij Jet werd op een bepaald moment bespaard op inhoud, artikels werden gemaakt door de redactie zelf of vaak aangeleverd door reclamebureaus. Het te lezen gedeelte werd minder en minder, adverteerders merken dat ook, het boekje belandde vaker in de papierbak en de opkomende onlinemedia zijn uiteraard ook een streep door de rekening van de boekskes. In Limburg blijft nu Intermedia uit Beringen een witte raaf in de papieren advertentiemarkt met magazines zoals Content. Eén goede raad voor het team van Intermedia: blijft zorgen voor genoeg content, dan blijven uw lezers en adverteerders ook content. En als adverteerder kan je natuurlijk ook altijd van
jet geven op de Internetgazet.
Wij blijven zorgen voor genoeg leesvoer. En
bedankt Kathleen Snoeckx voor de fijne jetjaren!
(Hans Put)