Beringen
Bocholt
Bree
Hamont-Achel
Hechtel-Eksel
Leopoldsburg
Lommel
Oudsbergen
Peer
Pelt

Mariaziekenhuis in orde na 2de inspectie

Woensdag 25 juni 2014
U kent het wel: bij de deur van elke ziekenhuiskamer hangt een handzeepsetje. Van verplegend personeel en artsen wordt verwacht dat ze daar hun handen wassen als ze de kamer binnenkomen. Niet iedereen doet dat. Ook in het Mariaziekenhuis in Overpelt niet, zo stelde consumentenorganisatie Test-Aankoop onlangs vast. Bij een onverwacht bezoek noteerde een team slechts een middelmatig resultaat voor handhygiëne, operatiekledij en gesloten deuren. Goede punten waren er voor de checklist voor veilige ingrepen, de personeelsbezetting, het onderhoud van apparatuur. En ronduit slechte resultaten werden geboekt bij sterilisatietechnieken, sterilisatietoestellen, patiëntenidentificatie, en de volledigheid van het patiëntendossier. In die laatste onderdelen moest een tweede inspectie volgen, en toen bleek alles in orde. Oef! 

Het recentste nieuws

  • Do 25/06 Beringen - Fase 2 Bleyck Park voorgesteld
  • Do 25/06 Code Rood voor hitte
  • Do 25/06 Leopoldsburg - Charles Hollants overleden
  • Do 25/06 Leopoldsburg - Zwoele avond voor TVL Vertellingen
  • Do 25/06 Bisdom: stel kerken open voor verkoeling
Zoekertjes
Aangeboden
10 fotolijsten Boekenkast MET boeken 3 nieuwe strips van Jommeke Zwarte vogelkooi op wielen
Te koop
Te koop
Te koop
Gezocht
Personeel in de verkoop gezocht Win een luchtzuiveraar TWV 135,-
Verloren
Gouden armbandje Zonnebril verloren
Immo (te koop, te huur)
Uw zoekertje toevoegen
U bent hier: Startpagina » Mariaziekenhuis in orde na 2de inspectie
Contacteer ons  |  Adverteer  |  Over deze site  |  Gemeente-info & links  |  GDPR
Doorzoek de Internetgazet
© 2004-2013 Faes nv - Op de artikels en foto’s rust copyright | Site: Webstylers
RSS Feed
Volg ons
RSS Feed
Mobiele versie
internetgazet.mobi
Mobiele versie