Beringen
Bocholt
Bree
Hamont-Achel
Hechtel-Eksel
Leopoldsburg
Lommel
Oudsbergen
Peer
Pelt

Met de groeten uit... de Ardennen

Zondag 11 oktober 2020
Met de groeten uit... de Ardennen
In de Ardennen kon Stefan Cruysberghs een wasbeer fotograferen. De kleine beertjes met Zorro-masker en geringde staart zien er schattig en aaibaar uit, maar dat zijn ze niet. De wasbeer is een invasieve exoot die tijdens WOII in Duitsland geïntroduceerd werd en zich nadien naar de buurlanden verspreid heeft. Waarschijnlijk zitten er al meer dan duizend in de Belgische Ardennen. En af en toe duikt er zelfs eentje op in Vlaanderen. Wasberen zijn vooral 's nachts actief en worden daardoor weinig gezien. Ze hebben geen natuurlijke predators en richten toch wel wat schade aan in onze bossen. Het zijn omnivoren en dus eten ze alles: fruit, noten, maïs, wormen, vogels, hagedissen, slangen, vissen en zelfs eekhoorns... (Foto Stefan Cruysberghs) Meer foto's

Het recentste nieuws

  • Di 23/06 Beringen - Ief zoekt verhalen en slijpt uw mes in ruil
  • Di 23/06 Beringen - Extra maatregelen tegen hitte op KIA D-MAX
  • Di 23/06 Beringen - Elektriciteitspanne door ongeval
  • Di 23/06 Recyclageparken tijdelijk vroeger open door hitte
  • Di 23/06 Lommel - Nieuwe werkhallen geven stadsdiensten meer ruimte
Zoekertjes
Aangeboden
Beige kuipzeteltje stof Zwembad stofzuigervoet Speelmat Vintage massief koperen telefoon
Te koop
Te koop
Te koop
Gezocht
Duvel glazen waarop 'Duvel' staat Postzegels
Verloren
Gouden armbandje Zilvergrijze horloge verloren
Elektrische apparaten
Uw zoekertje toevoegen
U bent hier: Startpagina » Met de groeten uit... de Ardennen
Contacteer ons  |  Adverteer  |  Over deze site  |  Gemeente-info & links  |  GDPR
Doorzoek de Internetgazet
© 2004-2013 Faes nv - Op de artikels en foto’s rust copyright | Site: Webstylers
RSS Feed
Volg ons
RSS Feed
Mobiele versie
internetgazet.mobi
Mobiele versie