Beringen
Bocholt
Bree
Hamont-Achel
Hechtel-Eksel
Leopoldsburg
Lommel
Oudsbergen
Peer
Pelt

Nationaal Park Bosland met vernieuwde identiteit

Donderdag 18 december 2025
Nationaal Park Bosland met vernieuwde identiteit
Met een nieuwe merkstrategie, een fris logo en duidelijke krachtlijnen start Nationaal Park Bosland aan een vernieuwd hoofdstuk. Op woensdag 17 december werd de nieuwe identiteit officieel voorgesteld bij Center Parcs De Vossemeren. De lancering markeert een belangrijk moment in de verdere uitbouw van het park, dat in 2023 erkend werd als Nationaal Park.
Natuur als kern, beleving als kracht

Nationaal Park Bosland vormt met meer dan 5.000 hectare natuur het hart van het grootste aaneengesloten natuurgebied van Vlaanderen. Met een duidelijke ambitie om verder te groeien tot 10.000 hectare, kiest het park resoluut voor versterking en bescherming van natuur. Het vernieuwde merkverhaal zet die natuur centraal als wildernis in haar puurste vorm: eerlijk, ongerept en authentiek.

Tegelijk blijft beleving een even belangrijke pijler. Bezoekers, bewoners, scholen en partners worden uitgenodigd om de natuur niet alleen te zien, maar ook te ervaren, te voelen en te begrijpen. Die dubbele essentie krijgt vorm in de nieuwe merkbelofte: ‘Beleef de Wildernis.’

Een levend systeem dat verbindt

Bosland positioneert zich voortaan nadrukkelijk als een levend systeem waarin mensen te gast zijn in de natuur. Natuur, lokale gemeenschappen en partners versterken elkaar en bouwen samen aan een duurzaam toekomstverhaal. De vernieuwde identiteit steunt op zes kernwaarden: verbindend, verantwoordelijk, toekomstbestendig, open, puur en kindvriendelijk. Deze waarden vormen het DNA van het merk en sturen zowel projecten, samenwerkingen als communicatie.

Nieuw logo en duidelijke krachtlijnen

Het nieuwe logo en de visuele stijl brengen de wildernis van Bosland tot leven: helder, puur en diep geworteld in het landschap. De krachtlijnen van de merkstrategie vertalen het verhaal naar de praktijk en geven richting aan onthaal, communicatie, samenwerking en beleving. De nieuwe stijl, tone of voice en beeldtaal worden vanaf nu stap voor stap uitgerold in alle communicatiekanalen en projecten.

Gefaseerde uitrol

Op korte termijn wordt de vernieuwde identiteit zichtbaar via digitale communicatie, campagnes, partnerschappen en de onthaalpunten in Hechtel-Eksel, Lommel en Pelt. De fysieke uitrol – met onder meer nieuwe borden, bewegwijzering, onthaalinfrastructuur en een vernieuwde website – start gefaseerd vanaf 2026.

Een uitnodiging aan iedereen

Met dit vernieuwde verhaal wil Nationaal Park Bosland verbinden: bewoners en Boslanders, bezoekers van dichtbij en veraf, scholen en jeugd, ondernemers, onderzoekers, beheerders, beleidsmakers en partners.

Iedereen die het park gebruikt, draagt of liefheeft, maakt deel uit van zijn groei. Met één duidelijke ambitie kijkt Bosland vooruit: de wildernis in Vlaanderen tot leven brengen – samen, verantwoordelijk en met volle verwondering.

Het recentste nieuws

  • Do 18/12 940 kilometer file per werkdag
  • Do 18/12 Lommel - Archeologen ronden uitzonderlijke opgraving af
  • Do 18/12 Pelt - Warme solidariteit van Corneliusschool
  • Do 18/12 Peer - Okra Peer Centrum op daguitstap naar Den Bosch
  • Do 18/12 Pelt - Ferm Sint-Huibrechts-Lille viert kerstfeest
Zoekertjes
Aangeboden
Weideklok Tuinman klusjesman Autobanden Veel Verschillende Ministack
Te koop
Te koop
Te koop
Gezocht
Step Muliplex
Verloren
Lowieke wit-zwarte kater Zilvergrijze horloge verloren
Dieren en toebehoren
Uw zoekertje toevoegen
U bent hier: Startpagina » Nationaal Park Bosland met vernieuwde identiteit
Contacteer ons  |  Adverteer  |  Over deze site  |  Gemeente-info & links  |  GDPR
Doorzoek de Internetgazet
© 2004-2013 Faes nv - Op de artikels en foto’s rust copyright | Site: Webstylers
RSS Feed
Volg ons
RSS Feed
Mobiele versie
internetgazet.mobi
Mobiele versie