Beringen
Bocholt
Bree
Hamont-Achel
Hechtel-Eksel
Leopoldsburg
Lommel
Oudsbergen
Peer
Pelt

Nieuw overlegorgaan in Welzijnsregio

Donderdag 7 september 2017
De gemeenteraden van de gemeenten die aangesloten zijn bij de Welzijnsregio Noord-Limburg krijgen eerstdaags een voorstel op hun bord dat handelt over de oprichting van een nieuw overlegorgaan. Dat moet de oprichting van een Dienstverlenend Intergemeentelijk Samenwerkingsverband voorbereiden. Een en ander kadert in de lokale integratie van OCMW en gemeente, die voorzien is door het decreet Lokaal Bestuur.
Maar dat decreet voorziet niet in een scenario waar meerdere gemeenten en OCMW’s samen een vereniging vormen. Daarom wordt er voorgesteld om als spiegel van Welzijnsregio Noord-Limburg een dienstverlenende vereniging op te richten voor de betrokken gemeenten. Doelstelling is om via het samenwerkingsverband te komen tot een sterkere regio Noord-Limburg met een goed onderbouwde afstemming tussen lokale besturen en tot individueel sterke gemeenten die hun dienstverlening professioneel, deskundig en kwaliteitsvol aan hun inwoners kunnen aanbieden.

Het recentste nieuws

  • Di 23/06 Lommel - Woensdag laatste infosessie kinderopvang
  • Di 23/06 Leopoldsburg - Lutgarde Loeners overleden
  • Di 23/06 Hechtel-Eksel - Ramen open, want de hitte komt eraan
  • Di 23/06 Gratis verdelging Aziatische hoornaar in Bree
  • Di 23/06 Bocholt - Bocholt betaalt mee aan je abonnement bij De Lijn
Zoekertjes
Aangeboden
Rok Zwart toilet zak Kunststof parasolvoet Eenden
Te koop
Te koop
Te koop
Gezocht
Muliplex Weiland
Verloren
Zonnebril verloren Gouden armbandje
Moto en accessoires
Uw zoekertje toevoegen
U bent hier: Startpagina » Nieuw overlegorgaan in Welzijnsregio
Contacteer ons  |  Adverteer  |  Over deze site  |  Gemeente-info & links  |  GDPR
Doorzoek de Internetgazet
© 2004-2013 Faes nv - Op de artikels en foto’s rust copyright | Site: Webstylers
RSS Feed
Volg ons
RSS Feed
Mobiele versie
internetgazet.mobi
Mobiele versie