Neerpelt
De regen in Dubai heeft afgelopen nacht de pret bedorven voor het team van First Motorsport. Net voor
Niels Lagrange aan zijn tweede aflossing zou beginnen, begon het - voor het eerst in negen maanden - te gieten in het anders zo zonnige Dubai. De Autodrome veranderde in een schaatspiste. Een mix van fijn woestijnzand en regen zorgde voor erg gladde ondergrond, die bijna niet te berijden was. Het feit dat er zo goed als geen afwatering is op het circuit maakte alles nog moeilijker. De hevige regen dwong elke wagen in de pits, maar tot overmaat van ramp waren er geen regenbanden beschikbaar en moesten uitgesneden
slicks als schoeisel dienen...
Niels Lagrange, die nog maar weinig regenervaring had met de Porsche, vertrok met goede moed aan zijn tweede
stint. Na enkele rondes kwam hij terug binnen en besloot hij wijselijk het stuur over te laten aan Thierry Blaise die in stand-by stond. Niels: “Het was voor mij een echte hel. Ik ben drie keer in een slip gegaan, gelukkig zonder veel erg. Voor mij was het duidelijk, in dergelijke omstandigheden verder rijden op deze banden was om problemen vragen. Ik verkoos safe te spelen en het team niet in gevaar te brengen. Het was op dat moment een moeilijke beslissing."
Na een half uur rijden in de stint van Thierry Blaise sloeg plots, bij het uitkomen van de laatste rechtse bocht naar de rechte lijn, het noodlot toe voor wagen nr 8. Bij het accelereren kreeg de wagen te maken met overstuur. Blaise kon dat niet meer corrigeren, de wagen draaide rond zijn as en smakte met de achterkant tegen de muur. Blaise bleef gelukkig ongedeerd, maar voor de Porsche 996 GT3 was het
over en uit: de ophanging was op drie plaatsen gebroken. Voor Niels Lagrange en First Motorsport een tegenslag, en voor GL-Racing vzw is het nu
“up to the Belcar 2008”.
(Foto's: Foto Media Service en Creventic)