"Beste internetgazet,
Ik heb deze namiddag weer een grote portie NMBS-miserie gehad. De trein vanuit Antwerpen (ikzelf kwam uit Leuven via Aarschot-Lier) kwam rond 15u in Mol aan. Daar bleek dat de eerste wagon defect was. Men roept af dat men dit probeert te verhelpen maar na een kwartier blijkt dat het defect niet meteen kan gemaakt worden. Men verhuist daarop de mensen in de eerste wagon naar de tweede, rijdt achteruit tot de wissels en zet die defecte wagon op een ander spoor zodat er naar Neerpelt kan worden doorgereden. Opeens roept dan de conducteur om dat er vanuit Brussel is verboden om de trein te laten verderrijden en dat hij het absoluut oneens is hiermee; bovendien raadt hij ons aan klachtenbrieven te sturen. Hierop iedereen weer uit de trein, meer dan halfuur wachten op de volgende trein. Het was ondertussen 16u, dus de volgende trein zat al overvol; we hebben werkelijk moeten duwen en trekken om er op te geraken en konden amper ademhalen omdat iedereen op elkaar geperst zat. Uiteindelijk kom ik dan een uur te laat aan in Overpelt... Het ergste is nog dat dit ongemak allemaal heel simpel vermeden had kunnen worden. Het personeel in Mol doet dan al zo z'n best om te helpen maar Brussel laat de reizigers gewoon in de kou staan (alwéér). Schandalig!"