Op 10 mei 1940 verdedigde het 35ste Linie zijn stellingen aan het Albertkanaal in Tervant en Beringen. Oudgedienden kwamen tot 1970 jaarlijks naar het WOII monument in Paal om de gesneuvelden van hun regiment te herdenken. Het is nu 86 jaar geleden dat het 35ste Linie actief was aan het Albertkanaal en ook dit jaar zal Paalonline op zondag 10 mei de inzet van het 35ste Linie in Paal-Tervant en Beringen herdenken en zijn gesneuvelden eren aan het monument in de Heldenlaan te Paal. Ze herdenken ook de gesneuvelde burgers van Paal tijdens WOII.
Iedereen is welkom om 15u voor de herdenking met muziek, toespraken en de bloemenneerlegging.
Aansluitend is er een receptie in OC De Buiting.