Het is vandaag de start van de
Mariamaand, een periode waar gebeden wordt tot Maria, de moeder van Jezus. Vaak gebeurt dat in bedevaartsoorden zoals het
Koersels Kapelleke waar vandaag een openluchtviering wordt gehouden om 16u. Maar evenzeer kan dat bij één van de vele kapelletjes in onze stad of bij een huiskapel. De traditie van het versieren van de kapellen is de laatste jaren wel wat verminderd.
(foto's Gust Ischen -Hans Put)