Sushi King Group viert vandaag haar 15-jarig jubileum. Deze bijzondere mijlpaal wordt gevierd met een reeks acties en verrassingen voor klanten en volgers. Sushi King werd in 2010 opgericht door Lok Dahal en Kasi Danai (foto), die samen met veel toewijding het fundament van het bedrijf hebben gelegd. Vandaag is ook zoon Anil Dahal actief betrokken: als chef en ondernemer helpt hij het familiebedrijf verder groeien en nieuwe franchiseconcepten ontwikkelen. Onder leiding van de familie Dahal is Sushi King uitgegroeid tot een sterk merk met meerdere vestigingen in België. Inmiddels staat het bedrijf op de drempel van de opening van zijn 10de zaak in Maasmechelen. Vorig jaar streek Sushi King voor het eerst in Limburg neer, en dat in Beringen.
De filosofie is altijd duidelijk geweest: kwaliteit combineren met
een betaalbare prijs. Dankzij die visie kon Sushi King in korte tijd aanzienlijk uitbreiden. De
erkenning bleef niet uit: in zowel 2022 als 2023 werd Sushi King genomineerd als Trends
Gazelle, een bekroning voor snelgroeiende en innovatieve ondernemingen in België.
Sushi King heeft zich doorheen de jaren niet alleen bewezen als restaurantketen, maar ook als
actieve deelnemer in de internationale horeca- en evenementensector. Zo neemt het bedrijf
jaarlijks deel aan grote internationale evenementen zoals de paardenwedstrijden in
Valkenswaard en verzorgt het catering voor banken, bedrijven en privéfeesten.
Daarnaast
startte Sushi King in 2018 samen met enkele partners een groothandel in Japanse
producten in Antwerpen, en vanaf dit jaar 2025 ook een vis- en groentegroothandel, om
de kwaliteit van de ingrediënten te garanderen en klanten steeds het hoogste niveau te kunnen
bieden.
Vanaf de start heeft Sushi King bovendien een sterke maatschappelijke betrokkenheid
getoond. Zo werd bij het 10-jarig bestaan reeds geschonken aan Feestvarken vzw in Malle. Op 1 mei 2015 schonk het bedrijf de volledige dagomzet van al haar vestigingen aan
de slachtoffers van de aardbeving in Nepal. Op 15 april 2020, tijdens de coronaperiode, leverde Sushi King meer dan 6.000 stuks
sushi aan AZ Voorkempen in Malle, als steunbetuiging aan het zorgpersoneel.
Ook buiten de horeca zijn Lok Dahal en Kasi Danai sterk maatschappelijk geëngageerd. Ze
zijn actief binnen verschillende Nepalese organisaties in België en nemen geregeld
initiatieven om de Nepalese gemeenschap te ondersteunen en te verbinden.
Het 15-jarig jubileum wordt gevierd samen met de klanten.
Een giveaway-actie waarbij 15 Sushi King-boats, één van de bekendste gerechten
van de keten, worden weggegeven aan klanten en volgers. Één week lang extra korting met een speciale promocode, die via de Facebookpagina
van Sushi Kingbekendgemaakt wordt. En als extra maatschappelijk gebaar schenkt Sushi King op dit speciale
moment €2.500 aan V-MED vzw, een internationale hulporganisatie die zich inzet
voor mensen in nood.
“Onze klanten hebben ons in de afgelopen 15 jaar steeds gesteund, zelfs in moeilijke tijden.
Onze medewerkers, leveranciers en samenwerkingspartners hebben een grote rol gespeeld in
dit succes. Daarom willen wij iedereen hartelijk bedanken voor het vertrouwen en de steun,”
zegt eigenaar Kasi Danai.
Sushi King ziet zichzelf niet enkel als een restaurantketen, maar als een plek waar gasten zich
thuis voelen en samen genieten. Met het 15-jarig jubileum kijkt het bedrijf vol vertrouwen uit
naar de toekomst en naar nog vele jaren van samenwerking, groei en maatschappelijke
betrokkenheid.