Wat maakt Lommel voor jou uniek? Waar blinkt de stad volgens jou in uit? En hoe moet ze zich in de toekomst profileren? Met een brede bevraging wil het stadsbestuur het “DNA van Lommel” scherpstellen en roept het inwoners, bezoekers en ondernemers op om hun mening te delen. De enquête moet duidelijk maken wat Lommel echt typeert en verbindt. Die inzichten vormen de basis voor een sterk en herkenbaar stadsmerk waarin elke Lommelaar zich kan vinden. “Lommel heeft heel wat om trots op te zijn. Al die troeven willen we bundelen in één duidelijk verhaal,” zegt burgemeester Bob Nijs.
“Iedereen heeft uiteraard zijn eigen ervaringen en inzichten. Daarom vinden we het belangrijk om de stem van zoveel mogelijk Lommelaars te horen. Ik wil dus iedereen oproepen om de bevraging in te vullen via Lommel Spreekt.”
Deel jouw mening
De enquête invullen duurt slechts enkele minuten en kan nog tot en met 22 oktober via
lommelspreekt.be.
Liever op papier?
Een exemplaar is ook verkrijgbaar aan de balie van het Huis van de Stad, waar een antwoordenbox klaarstaat voor de ingevulde formulieren.
Volgende stappen
De bevraging maakt deel uit van een breder rebrandingproject.
- In een eerste fase (tot december 2025) wordt het strategisch merkbeleid uitgewerkt en het DNA van Lommel scherpgesteld.
- In de tweede fase volgt de creatieve vertaling, met onder meer een nieuw logo en vernieuwde huisstijl, die voor meer herkenbaarheid en consistentie moeten zorgen. Die fase loopt tot het najaar van 2026.
(Stad Lommel)