Al voor het derde opeenvolgende jaar organiseerden de leerlingen van 7 ‘Kantooradministratie en Gegevensbeheer’ van
campus Mercurius een sponsorloop. Na ‘Kom Op Tegen Kanker’ en de ‘Cliniclowns’ werd dit schooljaar gekozen voor
‘Think-Pink’, een permanente bewustmakingscampagne rond borstkanker in België.
Zowat 600 leerlingen wilden er alles aan doen om zoveel mogelijk euro’s bijeen te lopen. En terwijl de ene groep zich in het zweet aan ’t werken was voor het goede doel, kregen de andere klassen ‘Sport & Spel’ aangeboden. Ook kon men bij ‘Frutalicious’ gezonde fruitspiesjes kopen of voor één euro drie pogingen ondernemen om een natte spons in het gezicht van een leerkracht te smijten. Dat had veel succes.
Na afloop van de sponsorloop was het ‘tevredenheid troef’, ook bij Silke Rooymans, één van de organiserende leerlingen: “We zijn fier dat we dit project in het kader van onze lessen P.A.V. tot een goed eind hebben gebracht. Ik denk te mogen stellen dat de sponsorloop zelf weer een voltreffer was. Maar hoeveel dit uiteindelijk zal opbrengen is uiteraard nog niet bekend. Doch we hopen toch minstens enkele duizenden euro’s in te zamelen. En misschien gaan we wel richting 4000 euro...”