Het provinciebestuur heeft aan Lommel 12.000 euro subsidie toegewezen voor de update van haar citymarktingplan. Hieraan wordt momenteel de laatste hand gelegd door een onderneming uit Leuven. Het stadsbestuur gaf de opdracht voor de update om te onderzoeken wat de sterktes en de zwaktes van Lommel zijn, de kansen en de bedreigingen voor de toekomst. In feite bepaalt het plan een langetermijnvisie voor de stad, waarbij rekening gehouden wordt met een aantal belangrijke pijlers zoals industrie en middenstand, toerisme en recreatie en het groene karakter van Lommel.
De subsidie van de provincie kadert in het reglement ter versterking van de lokale handelskernen in Limburg. De update van het citymarketingplan voldoet hierbij aan alle voorwaarden. Het is een imagoversterkend project, gericht op de versterking van de lokale kernen in Lommel door de geleidelijke ontwikkeling van een nieuw imago, het versterken van het woon-, werk- en leefklimaat en het aantrekken van nieuwe bewoners en bezoekers. De volgende stap in dit proces is de ontwikkeling van een volledig nieuwe huisstijl voor Lommel, aldus het stadsbestuur.