Inwoners van Oudsbergen kunnen sinds kort melden wanneer ze
een brief van de gemeente niet goed begrijpen. Het gemeentebestuur past de onduidelijke brief aan en bezorgt de melder een verbeterde versie.
“We willen als gemeente onze inwoners zo goed mogelijk informeren en dus zo helder mogelijke brieven schrijven”, vertelt Hanne Schrooten, schepen van communicatie. “Daarom roepen we inwoners op het ons te laten weten als zij een onduidelijke brief krijgen.”
Wie bepaalde delen van een gemeentelijke brief onduidelijk vindt of niet begrijpt, mag dit melden via het digitaal meldformulier www.oudsbergen.be/onduidelijke-brief, via e-mail of aan de onthaalbalie in het gemeentehuis. “Inwoners kunnen aangeven om welke brief het gaat, wat er onduidelijk is en – als ze dat willen – ontvangen ze binnen twee weken een e-mail met uitleg over wat er met de brief is gebeurd”, zegt Schrooten.
"De meeste brieven hebben we enkele maanden geleden al onder de loep genomen, maar we blijven luisteren. Als een inwoner een brief niet begrijpt, willen we dat weten én er iets mee doen. Zo maken we onze communicatie elke dag een beetje beter", besluit Schrooten.