Neerpelt
Musica, het impulscentrum voor muziek, heeft vandaag
een nieuwe huisstijl en een fonkelnieuw logo (afbeelding) gelanceerd. In de nieuwe huisstijl en op de
website staat de kleur
oranje centraal. "Warm en helder geeft de tint blijk van creativiteit, enthousiasme en een sterke uitstraling. Oranje werkt verwarmend, geeft kracht en plezier. Precies wat kunsteducatie voor Musica moet zijn," heet het in een persmededeling. En over het logo: "Concentrische cirkels vullen het kersverse logo, opgevat als een uitgespaarde M. Het logo staat niet alleen voor
Musica, maar ook voor
muziek en
muzisch werken. Uitdijende cirkels symboliseren de dynamiek en openheid van de organisatie. Ze staan voor geluid en de impulsen die Musica geeft."
Algemeen directeur
Herman Baeten licht toe dat “de organisatie die intussen meer dan 30 jaar bestaat met haar nieuwe huisstijl voor een duidelijke uitstraling kiest die de activiteiten ondersteunt. Op deze manier koppelt Musica haar communicatieprofiel aan de artistieke plannen voor de toekomst. Projecten situeren zich in
vier trajecten die in de vormgeving terugkeren met een variant van het overkoepelende logo”. Het gaat om de trajecten Kunst voor de allerkleinsten, Kunst voor kinderen en jongeren, Klankkunst en Kunst en muzikaal erfgoed.
Meer info