Overpelt
Met veel enthousiasme werden vanavond
bij Mater Dei twee jonge, dynamische bedrijfjes boven de doopvont gehouden.De leerlingen van het vijfde
Kantoor (foto boven) openden hun winkel:
Kadoodeluxe. Elke schooldag zal deze winkel ook voor buitenstaanders te bezoeken zijn. Men gaat er allerlei wijnen, kaartjes, bierkorven en andere luxe artikelen verkopen. De winkel kadert in de vernieuwing van de studierichting kantoor waarin ook de onthaalfunctie een grotere rol zal gaan spelen. De leerlingen moesten zelf investeerders voor hun winkel zoeken, ze moeten zelf de aankopen doen, zelf een dubbele boekhouding gaan runnen...kortom, een hele euh...
onderneming.
Voor de huisstijl van Kadoodeluxe konden de leerlingen een beroep doen op hun collega's van het zevende jaar
Publiciteit en illustratie (foto onder). Die ontwierpen het logo voor de nieuwe winkel. Met
Pakzeven vormen zij een jong en dynamisch reclamebedrijfje dat zich toelegt op het uitvoeren van allerlei grafische opdrachten zoals het ontwerpen van logo's, huisstijl, affiches,... We zullen zeker nog vaak van hen horen!